Hoşgeldiniz

Kim ne derse desin sözcükler ve düşünceler dünyayı değiştirebilir.

11 Mayıs 2011 Çarşamba

Ah, ben uykudayken sen başucuma gelsen!

Ah, ben uykudayken sen başucuma gelsen,
Petrarca'yı ziyaret ettiği gibi Laura'nın,*
Değse bana nefesin tam yanımdan geçerken,
İşte o zaman birden
Aralanır dudağım!
Kaç zamandır tutsağı karanlık bir hayalin,
Bitmeli mi bu rüya? Şu kederli yüzüme,
Bir yıldız gibi doğsun senin o gözlerin,
İşte o an düşlerim
Aydınlanacak yine!
Bir kıvılcımın uçuştuğu dudaklarıma
Tanrı'nın arıttığı o aşk parıltılarına,
Bir öpücük kondur, melekten kadına dön,
Ah o zaman ruhum
Uyanır uykusundan!
                                    Victor Hugo


*
İtalyan ozanı Petrarca (1304-74) şiirlerinden birinde ölümünden sonra şiirlerinin kadın kahramanı Laura tarafından mezarının ziyaret edildiğini düşler.

4 yorum:

  1. Çok hoşuma gitti. Özellikle "Bitmeli mi bu rüya? Şu kederli yüzüme,
    Bir yıldız gibi doğsun senin o gözlerin,
    İşte o an düşlerim
    Aydınlanacak yine!"
    kısmı harika. =)

    YanıtlaSil
  2. Sabah ilk kalktığımda bu şiiri okuyasım geliyor hep. =)

    YanıtlaSil
  3. Şimdilik provasını yap.
    Umuyorum bi' gün okumak istediğin kişinin karşısında da okursun. :)

    YanıtlaSil
  4. Provasını bol bol yapıyorum, evet. :) Darısı okumaya =)

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar